To seria postów, które ukazują się na moich profilach na LinkedInie i Instagramie. Znajdziecie w nich employer branding'owe, głównie anglojęzyczne inspiracje. Pod koniec każdego miesiąca zebrane zostaną one tutaj. No to zaczynamy!
Wszystkie posty w serii znajdziecie na LinkedIn używając #EBPathfinderInspirationSeries, tutaj bezpośredni link.
Artykuł: 5 Factors That Make for a Great Employee Experience
W czerwcu 2023 roku Harvard Business Review opublikował online artykuł "5 Factors That Make for a Great Employee Experience" napisany przez Tiffani Bova z Salesforce. Tym razem w #EBPathfinderInspirationSeries jesteśmy w USA, a dokładniej w Los Angeles.
Na podstawie analizy regresji w dużym, międzynarodowym badaniu wyodrębnionych zostało 5 kluczowych czynników budujących #EmployeeExperience:
🔵 WZAJEMNE ZAUFANIE
🔵 ODPOWIEDZIALNOŚĆ MANAGERÓW
🔵 ZGODNOŚĆ PRACOWNIKÓW Z WARTOŚCIAMI I WIZJĄ FIRMY
🔵 UZNANIE DLA SUKCESÓW
🔵 TECHNOLOGIA UŁATWIA CODZIENNĄ PRACĘ.
Dlaczego warto to zrobić? Bo jest pełen rzetelnych danych, które przydadzą się każdemu pracującemu z kulturą organizacyjną. Są one zarazem świetną podstawą merytoryczną "do sprzedawania" biznesowi tematów związanych z kulturą, wartościami, retencją, zaangażowaniem czy docenianiem pracowników. Są też bardzo jednoznaczną odpowiedzią na słynne pytanie WHY? - jasno pokazują, dlaczego te tematy są w biznesie nawet bardziej niż ważne i przede wszystkim opłacalne biznesowo.
Tu znajdziecie karuzelę streszczającą artykuł:
Post: Employer Branders aren't cheerleaders (...)
Przemówił do mnie ten oto materiał od James Ellis. Pewnie po części dlatego, że trudno wyobrazić mi sobie samą siebie w roli cheerleaderki. Dużo łatwiej w roli liderki, w którą wchodziłam w swoim życiu zawodowym nie jeden raz. Dlatego właśnie materiał ten trafia do #EBPathfinderInspirationSeries. Jest to moja graficzna interpretacja oryginału.
💡 Zgadzam się, ze stwierdzeniem, że #EmployerBranding to budowanie i komunikowanie powodów, dla których ludzie chcą pracować w organizacji. Z mojej perspektywy jest nim również minimalizowanie wpływu negatywnych czynników utrudniających pracę, a co za tym idzie zmniejszanie liczby powodów, by odejść z organizacji.
🤸♂️ Cheerleading zakłada pozostawanie z boku, dopingowanie bez aktywnego udziału w grze. Bycie EB'owcem cheerleaderem to obserwowanie sytuacji w firmie, dostarczanie rzeczy radosnych, często o dużej widoczności, ale takich, które działają na chwile i maskują to, co w organizacji wymaga poprawy.
🤾♂️ Natomiast liderowanie to bycie z zespołem w grze i wspieranie go w sytuacjach sukcesów i porażek. Bycie EB'owcem liderem, to bycie partnerem dla biznesu i odpowiadanie na potrzeby biznesowe. To także dostarczanie strategicznych projektów i produktów, ale również współodpowiedzialność za naprawianie tego, co w organizacji nie działa. Tu znajdziecie karuzelę z pełną inspiracją:
Post: Employee Experience, Customer Experience a przychód firmy
Jeśli szukałeś/aś argumentów, które pomogą w przekonaniu biznesu do inwestycji w #EmployeeExperience, to przychodzę z paczką przydatnych danych 🙌.
W poprzedniej inspiracji z #EBPathfinderInspirationSeries, przytoczyłam 5 kluczowych czynników budujących #EX. Dzisiaj kontynuuję temat i będzie o związku pomiędzy #CustomerExperience, Employee Experience a wzrostem przychodów firmy 💸.
Wiemy, że managerowie na co dzień bardziej skupieni są na klientach - 10 razy więcej o nich mówią oraz piszą - to duża dysproporcja 📢. Dodatkowo aż 40% liderów nie widzi związku pomiędzy dobrym EX a CX.
Tymczasem pracownicy czujący wparcie i zaufanie ❤️, określają siebie jako 1.5 razy bardziej dbających o doświadczenia klientów. A przychody firmy dzięki zadowolonym pracownikom mogą wzrosnąć aż do 50% 💸.
Długofalowe synergia w obszarach EX i CX to korzyści finansowe dla organizacji. Warto więc wziąć ja na tapet i przyjrzeć się bliżej, jak wzajemnie oddziałują na siebie ludzie, procesy, technologie i kultura 🔁. Źródła:
1. Książka "The Experience Mindset: Changing the Way You Think About Growth"
3. Badanie naukowe: "Are Customers 10x More Important to Firms than Employees? Empirical Analysis of Imbalance in Emphasis Between Two Stakeholders" Tu link do karuzeli ze szczegółami.
THE GREAT GLOOM
Na całym świecie spadają wskaźniki zadowolenia pracowników. Ta tendencja nazwana została THE GREAT GLOOM ☁️☁️.
Dziś w #EBPathfinderInspirationSeries jesteśmy w USA, gdzie od początku roku 2020 zadowolenie pracowników stabilnie spadało.
🔹 Natomiast w ciągu 12 miesięcy - pomiędzy czerwcem 2022 roku a czerwcem 2023 roku - satysfakcja pracowników spadła o 11%.
🔹 Jest to spadek o 15 razy szybszy niż przez poprzednie 2 lata razem wzięte!
Mówimy tu o danych związanych z eNPS z badania BambooHR's Employee Happiness Index Benchmarks Employee Satisfaction. Obejmują one ponad 1600 firm i zostały opracowane na podstawie 1.4 biliona odpowiedzi udzielonych samodzielnie przez pracowników.
Jeśli chcesz być na bieżąco z publikacjami w serii, a taka forma zdobywania wiedzy przypadła Ci do gustu, będzie mi bardzo miło jeśli:
napiszesz do mnie z informacją zwrotną - Feedback Box,
polubisz artykuł klikając serduszko (na samym dole strony),
dodasz moje artykuły do RSS,
zaczniesz obserwować mnie na Instagramie,
zaprosisz mnie do znajomych na LinkedIn,
zaczniesz subskrybować EB Pathfinder Newsletter!