top of page

#EBPathfinderInspirationSeries - wrzesień 2023

To seria postów, które ukazują się na moich profilach na LinkedInie i Instagramie. Znajdziecie w nich employer branding'owe, głównie anglojęzyczne inspiracje. Pod koniec każdego miesiąca zebrane zostaną one tutaj. No to zaczynamy!

Wszystkie posty w serii znajdziecie na LinkedIn używając #EBPathfinderInspirationSeries, tutaj bezpośredni link.


Artykuł: 5 Factors That Make for a Great Employee Experience


W czerwcu 2023 roku Harvard Business Review opublikował online artykuł "5 Factors That Make for a Great Employee Experience" napisany przez Tiffani Bova z Salesforce. Tym razem w #EBPathfinderInspirationSeries jesteśmy w USA, a dokładniej w Los Angeles.


Na podstawie analizy regresji w dużym, międzynarodowym badaniu wyodrębnionych zostało 5 kluczowych czynników budujących #EmployeeExperience:

🔵 WZAJEMNE ZAUFANIE

🔵 ODPOWIEDZIALNOŚĆ MANAGERÓW

🔵 ZGODNOŚĆ PRACOWNIKÓW Z WARTOŚCIAMI I WIZJĄ FIRMY

🔵 UZNANIE DLA SUKCESÓW

🔵 TECHNOLOGIA UŁATWIA CODZIENNĄ PRACĘ.


Dlaczego warto to zrobić? Bo jest pełen rzetelnych danych, które przydadzą się każdemu pracującemu z kulturą organizacyjną. Są one zarazem świetną podstawą merytoryczną "do sprzedawania" biznesowi tematów związanych z kulturą, wartościami, retencją, zaangażowaniem czy docenianiem pracowników. Są też bardzo jednoznaczną odpowiedzią na słynne pytanie WHY? - jasno pokazują, dlaczego te tematy są w biznesie nawet bardziej niż ważne i przede wszystkim opłacalne biznesowo.



Post: Employer Branders aren't cheerleaders (...)


Przemówił do mnie ten oto materiał od James Ellis. Pewnie po części dlatego, że trudno wyobrazić mi sobie samą siebie w roli cheerleaderki. Dużo łatwiej w roli liderki, w którą wchodziłam w swoim życiu zawodowym nie jeden raz. Dlatego właśnie materiał ten trafia do #EBPathfinderInspirationSeries. Jest to moja graficzna interpretacja oryginału.


💡 Zgadzam się, ze stwierdzeniem, że #EmployerBranding to budowanie i komunikowanie powodów, dla których ludzie chcą pracować w organizacji. Z mojej perspektywy jest nim również minimalizowanie wpływu negatywnych czynników utrudniających pracę, a co za tym idzie zmniejszanie liczby powodów, by odejść z organizacji.


🤸‍♂️ Cheerleading zakłada pozostawanie z boku, dopingowanie bez aktywnego udziału w grze. Bycie EB'owcem cheerleaderem to obserwowanie sytuacji w firmie, dostarczanie rzeczy radosnych, często o dużej widoczności, ale takich, które działają na chwile i maskują to, co w organizacji wymaga poprawy.


🤾‍♂️ Natomiast liderowanie to bycie z zespołem w grze i wspieranie go w sytuacjach sukcesów i porażek. Bycie EB'owcem liderem, to bycie partnerem dla biznesu i odpowiadanie na potrzeby biznesowe. To także dostarczanie strategicznych projektów i produktów, ale również współodpowiedzialność za naprawianie tego, co w organizacji nie działa. Tu znajdziecie karuzelę z pełną inspiracją:



Post: Employee Experience, Customer Experience a przychód firmy

Jeśli szukałeś/aś argumentów, które pomogą w przekonaniu biznesu do inwestycji w #EmployeeExperience, to przychodzę z paczką przydatnych danych 🙌.


W poprzedniej inspiracji z #EBPathfinderInspirationSeries, przytoczyłam 5 kluczowych czynników budujących #EX. Dzisiaj kontynuuję temat i będzie o związku pomiędzy #CustomerExperience, Employee Experience a wzrostem przychodów firmy 💸.


Wiemy, że managerowie na co dzień bardziej skupieni są na klientach - 10 razy więcej o nich mówią oraz piszą - to duża dysproporcja 📢. Dodatkowo aż 40% liderów nie widzi związku pomiędzy dobrym EX a CX.


Tymczasem pracownicy czujący wparcie i zaufanie ❤️, określają siebie jako 1.5 razy bardziej dbających o doświadczenia klientów. A przychody firmy dzięki zadowolonym pracownikom mogą wzrosnąć aż do 50% 💸.


Długofalowe synergia w obszarach EX i CX to korzyści finansowe dla organizacji. Warto więc wziąć ja na tapet i przyjrzeć się bliżej, jak wzajemnie oddziałują na siebie ludzie, procesy, technologie i kultura 🔁. Źródła:

1. Książka "The Experience Mindset: Changing the Way You Think About Growth"



THE GREAT GLOOM


Na całym świecie spadają wskaźniki zadowolenia pracowników. Ta tendencja nazwana została THE GREAT GLOOM ☁️☁️.

Dziś w #EBPathfinderInspirationSeries jesteśmy w USA, gdzie od początku roku 2020 zadowolenie pracowników stabilnie spadało.


🔹 Natomiast w ciągu 12 miesięcy - pomiędzy czerwcem 2022 roku a czerwcem 2023 roku - satysfakcja pracowników spadła o 11%.


🔹 Jest to spadek o 15 razy szybszy niż przez poprzednie 2 lata razem wzięte!


Mówimy tu o danych związanych z eNPS z badania BambooHR's Employee Happiness Index Benchmarks Employee Satisfaction. Obejmują one ponad 1600 firm i zostały opracowane na podstawie 1.4 biliona odpowiedzi udzielonych samodzielnie przez pracowników.


Jeśli chcesz być na bieżąco z publikacjami w serii, a taka forma zdobywania wiedzy przypadła Ci do gustu, będzie mi bardzo miło jeśli:



Powiązane posty

Zobacz wszystkie
bottom of page