top of page

#EBPathfinderInspirationSeries - październik 2023

To seria postów, które ukazują się na moich profilach na LinkedInie i Instagramie. Znajdziecie w nich employer branding'owe, głównie anglojęzyczne inspiracje. Pod koniec każdego miesiąca zebrane zostaną one tutaj. No to zaczynamy!

Wszystkie posty w serii znajdziecie na LinkedIn używając #EBPathfinderInspirationSeries, tutaj bezpośredni link.


Artykuł: The Way People Search the Web is Changing (...)


Tym Kilka wniosków na podstawie artykułu "The Way People Search the Web is Changing: 4 Stats Marketers & #SEO s Should Know", który opublikował Maxwell Iskiev na blogu HubSpot.


Dziś w #EBPathfinderInspirationSeries jesteśmy w Nowym Jorku i przyglądamy się trendom związanym z wyszukiwaniem informacji w Internecie 🔎.


🟦 Dla coraz większej ilości użytkowników social media są głównym i najbardziej preferowanym miejscem wyszukiwania informacji.


🟦 Coraz ważniejszą funkcją profili firmowych w social mediach jest funkcja informacyjna. Co oznacza, że częściej niż kiedyś poszukujemy w SoMe informacji o firmach, pracodawcach, produktach, usługach, ludziach itd. Powinniśmy więc brać to pod uwagę, tworząc content oraz projektując strategie komunikacji w mediach społecznościowych. Mądrze dobierajmy formaty i treści, by poszczególnie profilowe w social mediach, były wizytówką konkretnej firmy czy osoby.


🟦 Content przyjazny urządzeniom mobilnym to must have. Większość Zetek, Millenialsów i osób z pokolenia Z szuka informacji poprzez swój telefon komórkowy. To do czego zapraszamy bez względu na rodzaj contentu, powinno być więc łatwo konsumowalne w telefonach.


🟦 Dla przeważającej większości osób wyszukiwarki internetowe to dalej najlepsze i najczęściej wykorzystywane narzędzia do szukania informacji w Internecie. Tym ważniejsza jest skuteczna implementacja i praca nad SEO.


🟦 Te tendencje są tym ważniejsze, im młodsza jest nasza grupa docelowa.




Raport: "83% of Generation Z workers are job hoppers"


Tak się poukładało, że chwilę nie było tutaj inspiracji z #EBPathfinderInspirationSeries. Wracam i tym razem jesteśmy w USA. Przyglądamy się bardzo ciekawym danym z Raportu "83% of Generation Z workers are job hoppers". Jest to świeży materiał z 2023 roku, który prezentuje wnioski z badania przedstawicieli Pokolenia Z 👁‍🗨. Tu raport.


Jakie są moje przemyślenia? 🗯


🩵 Job hopperów i hopperek jest dużo, a będzie ich na rynku pracy coraz więcej. Czy zasadne jest więc na rozmowach rekrutacyjnych pytanie: "Dlaczego Pani/Pani tak często zmienia pracę?" i traktowanie częstych zmian pracy jako lampki alarmowej (żółtej lub czerwonej)? To co z mojej perspektywy jest racjonalne, to pytania o powody poszczególnych decyzji o zmianie pracy.


🩵 Coraz popularniejsze robi się więc podejście, że praca jest na tyle silną częścią życia i tożsamości każdego i każdej z nas, że chcemy, by nam pasowała. Nie tylko finansowo, ale także rozwojowo, na poziomie wartości, work-life balance...


🩵 Chcesz mieć pracownika na dłużej (takiego, który będzie wahał się przed zrobieniem hop! hop!)? Uratuje Cię tylko wybitne #EmployeeExperience.


🩵 Mnie te dane nie zaskakują. Są dość naturalnym opisem rzeczywistości. Z kolei po moich ostatnich doświadczeniach na rynku pracy, mam wrażenie, że zarówno osoby rekrutujące jak i liderzy w organizacjach, nie są gotowi na job hopperów i job hopperki. A co za tym idzie, nie są gotowi na niestandardowe CV, przerwy w doświadczeniu, krótkie i intensywne doświadczenia zawodowe, kontrakty i zlecenia, wyjątkowe i szerokie wachlarze kompetencji oraz doświadczeń...


🩵 Ten materiał może być naprawdę fajnym elementem przydatnym do budowy person pracowników/kandydatów.



Artykuł: Peeling Back 5 Layers of Employee Advocacy

Słyszysz dwa hasła: cebula 🧅 i warstwy. Co przychodzi Ci do głowy? Najprawdopodobniej jest to film Shrek i wcale mnie to nie dziwi! Ale być może od dzisiaj, to połączenie będzie przypominało Ci również o #EmployeeAdvocacy.


Na początku października na LinkedIn trafiłam na Sarah Goodall, która podzieliła się koncepcją #SocialAdvocacy, przedstawioną w postaci cebuli 🧅 i jej warstw. Nazwała ją "the layers of advocacy". I tym sposobem trafiła ona do #EBPathfinderInspirationSeries. Tu znajdziesz link do oryginalnego artykułu pochodzącego notabene z Anglii.


Jest ciekawa, bo:

🟢 pokazuje kolejność działań - zaczynamy od kultury, przechodzimy przez liderów, pracowników, klientów, partnerów biznesowych i cała społeczność zbudowaną wokół marki.

🟢 korzyści firmy są równie ważne jak korzyści pracowników.

🟢 jest bardzo holistyczna i systemowa - patrzy na employee advocacy dużo szerzej niż z reguły jest to przyjęte przy tego typu programach, a do tego po prostu znacznie poszerza myślenie o ambasadorstwie.

🟢 podkreśla znaczenie kultury organizacyjnej jako punktu wyjścia do jakiegokolwiek rodzaju ambasadorstwa.

🟢 programy ambasadorskie to zdecydowanie gorący temat w #EmployerBranding. Tu znajdziecie karuzelę z podsumowaniem artykułu.



Raport: The Truth about Work

"How might we hijack brand purpose and put employee engagement at the heart of the conversation?" 🤯


No właśnie, jak możemy wykorzystać marki (firmy, produktową, korporacyjną, pracodawcy czy też personalną) do postawienia w centrum rozmów o zaangażowaniu pracowników? Jak do budowania marek ma się logoterapia nurt terapeutyczny związany z poszukiwaniem sensu życia, którego twórcą jest Viktor Frankl?


Dziś w #EBPathfinderInspirationSeries jesteśmy w USA w Nowym Jorku, gdzie swoją siedzibę ma McCann Worldgroup. Organizacja, która stoi za dużym, międzynarodowym badaniem pod nazwą "The Truth about Work". Zostało przeprowadzone od maja do sierpnia 2023. Wzięło w nim udział ponad 19 000 osób z 18 krajów świata! Tu znajdziecie jego podsumowanie: https://lnkd.in/dJaEjb6u.


Te wyniki nie są zbyt optymistyczne. Niestety większość pracowników na świecie nie postrzega swojej pracy jako ważnej i pełnej sensu. Jest to czynnik wpływający negatywnie na ich wellbeing, kreatywność, produktywność oraz szczęście. 😵


To trochę jak w nurcie terapeutycznym logoterapii sens życia jest podstawą naszego funkcjonowania jako ludzi, tak samo potrzebujemy sensu w wykonywanej przez nas pracy, by dobrze funkcjonować jako pracownicy. 🙌


Sądzę, że jest to ciekawy i bardzo ważny temat do zagospodarowania w wewnętrznym EB w postaci procesów organizacyjnych, edukacji managerów, obszarze ESG/CSR, ale także w zewnętrznym #EB np. w programach ambasadorskich czy podczas tworzenia kampanii wizerunkowych/ rekrutacyjnych. Myślę też, że misja, wizja i marka firmy może być konstruktem wspierającym odnajdywanie sensu dla poszczególnych pracowników. A mam takie poczucie, że my jako #HR'owcy i EB'owcy raczej nad sensem w #EVP czy codziennej pracy się nie pochylamy!💡


A co sądzicie Wy? Być może w Waszych głowach pojawiły się też przykłady działań firm w obszarze budowania poczucie sensu?


PS. Nie spodziewałam się, że temat poczucia sensu, tak łatwo może być przekładalny na wyniki biznesowe, a tu niespodzianka!🪅



Jeśli chcesz być na bieżąco z publikacjami w serii, a taka forma zdobywania wiedzy przypadła Ci do gustu, będzie mi bardzo miło jeśli:



Powiązane posty

Zobacz wszystkie

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page