To seria postów, które ukazują się na moich profilach na LinkedInie i Instagramie. Znajdziecie w nich employer branding'owe, głównie anglojęzyczne inspiracje. Pod koniec każdego miesiąca zebrane zostaną one tutaj. No to zaczynamy!
Wszystkie posty w serii znajdziecie na LinkedIn używając #EBPathfinderInspirationSeries, tutaj bezpośredni link.
Artykuł: The Way People Search the Web is Changing (...)
Tym Kilka wniosków na podstawie artykułu "The Way People Search the Web is Changing: 4 Stats Marketers & #SEO s Should Know", który opublikował Maxwell Iskiev na blogu HubSpot.
Dziś w #EBPathfinderInspirationSeries jesteśmy w Nowym Jorku i przyglądamy się trendom związanym z wyszukiwaniem informacji w Internecie 🔎.
🟦 Dla coraz większej ilości użytkowników social media są głównym i najbardziej preferowanym miejscem wyszukiwania informacji.
🟦 Coraz ważniejszą funkcją profili firmowych w social mediach jest funkcja informacyjna. Co oznacza, że częściej niż kiedyś poszukujemy w SoMe informacji o firmach, pracodawcach, produktach, usługach, ludziach itd. Powinniśmy więc brać to pod uwagę, tworząc content oraz projektując strategie komunikacji w mediach społecznościowych. Mądrze dobierajmy formaty i treści, by poszczególnie profilowe w social mediach, były wizytówką konkretnej firmy czy osoby.
🟦 Content przyjazny urządzeniom mobilnym to must have. Większość Zetek, Millenialsów i osób z pokolenia Z szuka informacji poprzez swój telefon komórkowy. To do czego zapraszamy bez względu na rodzaj contentu, powinno być więc łatwo konsumowalne w telefonach.
🟦 Dla przeważającej większości osób wyszukiwarki internetowe to dalej najlepsze i najczęściej wykorzystywane narzędzia do szukania informacji w Internecie. Tym ważniejsza jest skuteczna implementacja i praca nad SEO.
🟦 Te tendencje są tym ważniejsze, im młodsza jest nasza grupa docelowa.
Tu znajdziecie karuzelę z podsumowaniem artykułu.
Raport: "83% of Generation Z workers are job hoppers"
Tak się poukładało, że chwilę nie było tutaj inspiracji z #EBPathfinderInspirationSeries. Wracam i tym razem jesteśmy w USA. Przyglądamy się bardzo ciekawym danym z Raportu "83% of Generation Z workers are job hoppers". Jest to świeży materiał z 2023 roku, który prezentuje wnioski z badania przedstawicieli Pokolenia Z 👁🗨. Tu raport.
Jakie są moje przemyślenia? 🗯
🩵 Job hopperów i hopperek jest dużo, a będzie ich na rynku pracy coraz więcej. Czy zasadne jest więc na rozmowach rekrutacyjnych pytanie: "Dlaczego Pani/Pani tak często zmienia pracę?" i traktowanie częstych zmian pracy jako lampki alarmowej (żółtej lub czerwonej)? To co z mojej perspektywy jest racjonalne, to pytania o powody poszczególnych decyzji o zmianie pracy.
🩵 Coraz popularniejsze robi się więc podejście, że praca jest na tyle silną częścią życia i tożsamości każdego i każdej z nas, że chcemy, by nam pasowała. Nie tylko finansowo, ale także rozwojowo, na poziomie wartości, work-life balance...
🩵 Chcesz mieć pracownika na dłużej (takiego, który będzie wahał się przed zrobieniem hop! hop!)? Uratuje Cię tylko wybitne #EmployeeExperience.
🩵 Mnie te dane nie zaskakują. Są dość naturalnym opisem rzeczywistości. Z kolei po moich ostatnich doświadczeniach na rynku pracy, mam wrażenie, że zarówno osoby rekrutujące jak i liderzy w organizacjach, nie są gotowi na job hopperów i job hopperki. A co za tym idzie, nie są gotowi na niestandardowe CV, przerwy w doświadczeniu, krótkie i intensywne doświadczenia zawodowe, kontrakty i zlecenia, wyjątkowe i szerokie wachlarze kompetencji oraz doświadczeń...
🩵 Ten materiał może być naprawdę fajnym elementem przydatnym do budowy person pracowników/kandydatów.
Tu znajdziecie karuzelę z podsumowaniem artykułu.
Artykuł: Peeling Back 5 Layers of Employee Advocacy
Słyszysz dwa hasła: cebula 🧅 i warstwy. Co przychodzi Ci do głowy? Najprawdopodobniej jest to film Shrek i wcale mnie to nie dziwi! Ale być może od dzisiaj, to połączenie będzie przypominało Ci również o #EmployeeAdvocacy.
Na początku października na LinkedIn trafiłam na Sarah Goodall, która podzieliła się koncepcją #SocialAdvocacy, przedstawioną w postaci cebuli 🧅 i jej warstw. Nazwała ją "the layers of advocacy". I tym sposobem trafiła ona do #EBPathfinderInspirationSeries. Tu znajdziesz link do oryginalnego artykułu pochodzącego notabene z Anglii.
Jest ciekawa, bo:
🟢 pokazuje kolejność działań - zaczynamy od kultury, przechodzimy przez liderów, pracowników, klientów, partnerów biznesowych i cała społeczność zbudowaną wokół marki.
🟢 korzyści firmy są równie ważne jak korzyści pracowników.
🟢 jest bardzo holistyczna i systemowa - patrzy na employee advocacy dużo szerzej niż z reguły jest to przyjęte przy tego typu programach, a do tego po prostu znacznie poszerza myślenie o ambasadorstwie.
🟢 podkreśla znaczenie kultury organizacyjnej jako punktu wyjścia do jakiegokolwiek rodzaju ambasadorstwa.
🟢 programy ambasadorskie to zdecydowanie gorący temat w #EmployerBranding. Tu znajdziecie karuzelę z podsumowaniem artykułu.
Raport: The Truth about Work
"How might we hijack brand purpose and put employee engagement at the heart of the conversation?" 🤯
No właśnie, jak możemy wykorzystać marki (firmy, produktową, korporacyjną, pracodawcy czy też personalną) do postawienia w centrum rozmów o zaangażowaniu pracowników? Jak do budowania marek ma się logoterapia nurt terapeutyczny związany z poszukiwaniem sensu życia, którego twórcą jest Viktor Frankl?
Dziś w #EBPathfinderInspirationSeries jesteśmy w USA w Nowym Jorku, gdzie swoją siedzibę ma McCann Worldgroup. Organizacja, która stoi za dużym, międzynarodowym badaniem pod nazwą "The Truth about Work". Zostało przeprowadzone od maja do sierpnia 2023. Wzięło w nim udział ponad 19 000 osób z 18 krajów świata! Tu znajdziecie jego podsumowanie: https://lnkd.in/dJaEjb6u.
Te wyniki nie są zbyt optymistyczne. Niestety większość pracowników na świecie nie postrzega swojej pracy jako ważnej i pełnej sensu. Jest to czynnik wpływający negatywnie na ich wellbeing, kreatywność, produktywność oraz szczęście. 😵
To trochę jak w nurcie terapeutycznym logoterapii sens życia jest podstawą naszego funkcjonowania jako ludzi, tak samo potrzebujemy sensu w wykonywanej przez nas pracy, by dobrze funkcjonować jako pracownicy. 🙌
Sądzę, że jest to ciekawy i bardzo ważny temat do zagospodarowania w wewnętrznym EB w postaci procesów organizacyjnych, edukacji managerów, obszarze ESG/CSR, ale także w zewnętrznym #EB np. w programach ambasadorskich czy podczas tworzenia kampanii wizerunkowych/ rekrutacyjnych. Myślę też, że misja, wizja i marka firmy może być konstruktem wspierającym odnajdywanie sensu dla poszczególnych pracowników. A mam takie poczucie, że my jako #HR'owcy i EB'owcy raczej nad sensem w #EVP czy codziennej pracy się nie pochylamy!💡
A co sądzicie Wy? Być może w Waszych głowach pojawiły się też przykłady działań firm w obszarze budowania poczucie sensu?
PS. Nie spodziewałam się, że temat poczucia sensu, tak łatwo może być przekładalny na wyniki biznesowe, a tu niespodzianka!🪅
Tu znajdziecie karuzelę z podsumowaniem artykułu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z publikacjami w serii, a taka forma zdobywania wiedzy przypadła Ci do gustu, będzie mi bardzo miło jeśli:
napiszesz do mnie z informacją zwrotną - Feedback Box,
polubisz artykuł klikając serduszko (na samym dole strony),
dodasz moje artykuły do RSS,
zaczniesz obserwować mnie na Instagramie,
zaprosisz mnie do znajomych na LinkedIn,
zaczniesz subskrybować EB Pathfinder Newsletter!
Comments